OLDTIMER TE KOOP

MERCEDES-BENZ 230 SL PAGODE

Jaar

Kilometerstand

Prijs

1965

63.030 km

Op aanvraag

Deze Mercedes 230 SL Pagode heeft sinds de oorspronkelijke aankoop in 1965 slechts drie eigenaren gehad. De eerste eigenaar hield de auto tot ergens halverwege de jaren 80, waarna de tweede eigenaar de auto in bezit nam.

Documentatie

Er is een verzekeringscertificaat uit 1991 dat aantoont dat de auto op dat moment eigendom was van de tweede eigenaar. De auto werd regelmatig gereden tot 2015, en in 2018 startte de tweede eigenaar een uitgebreide restauratie. Dit werk is nauwgezet gedocumenteerd met facturen.

Tussen 2018 en 2020 onderging deze Mercedes 230 SL Pagode een uitgebreide restauratie om de duurzaamheid van de auto te waarborgen, inclusief aanzienlijk laswerk om de structuur voor de toekomst te versterken.

In 2020 kwam de auto in ons bezit na het overlijden van de tweede eigenaar. Wij hebben de restauratie tot in de perfectie voltooid. Dankzij de aanzienlijke investeringen in deze restauratie zijn de authenticiteit en kwaliteit van deze Pagode behouden gebleven. De gedetailleerde documentatie en het vakmanschap weerspiegelen onze toewijding aan het behoud van het erfgoed en de charme van dit klassieke model.

Carrosserie

De carrosserie, inclusief de hardtop, werd volledig kaal gemaakt tot op het metaal. De auto werd vervolgens opnieuw gespoten in de klassieke Mercedes-kleur Mittelblau Metallic (kleurcode 396), een tint die beschikbaar was van 1965 tot 1972. Deze kleur, gecombineerd met het stijlvolle beige interieur en zwarte accenten, geeft de auto een elegante en sportieve uitstraling. De accenten op de originele wieldoppen zijn ook in dezelfde blauwe tint gespoten, wat de auto een harmonieuze en authentieke uitstraling geeft.

Techniek

Na het afronden van het carrosseriewerk werd de motor gedemonteerd voor de installatie van een nieuwe distributieset en een nieuwe koppakking, gevolgd door een uitgebreide technische revisie. De kabelboom werd grotendeels vernieuwd, de motor werd opnieuw geïnstalleerd en een nieuw elektronisch ontstekingssysteem met een originele uitstraling werd toegevoegd. Een krachtige Bosch S5 004-accu (61 Ah) werd geïnstalleerd voor een hoge startcapaciteit, samen met een nieuwe elektrische brandstofpomp, koudstartinjector, bougies en remmen.

Interieur

Ook het interieur werd volledig vernieuwd, met een nieuwe set houten afwerkingen, een asbak, een uitschuifbare antenne voor de radio, opnieuw beklede stoelen, tapijten, pedalen en een nieuwe cabriokap.

Overige info

Er zijn geen kosten bespaard om deze auto dicht bij concoursstaat te brengen. Het is een prestigieus project met een indrukwekkende transformatie, en het eindresultaat weerspiegelt een uitzonderlijke kwaliteit.

De auto is te bezichtigen in Melle, België.

Alle documentatie is beschikbaar en de auto is klaar om naar een nieuwe eigenaar te vertrekken.